Limun + zeleni čaj


Kada se limun doda zelenom čaju, organizam bolje apsorbuje katehine, antioksidanse koje sadrži zeleni čaj.

Istraživanje se sastojalo u posmatranju dejstva dodavanja vitamina C, kao i limunovog soka, u napitke obogaćene katehinima tokom laboratorijski simuliranog varenja.

Rezultati su pokazali da dodavanje limuna, ali i vitamina C, povećava zdravstveno dejstvo zelenog čaja, već poznatog po pozitivnim efektima po zdravlje ljudi, jer katehini koji se u njemu nalaze smanjuju opasnost od pojave raka, srčanih napada i infarkta.

Vođa istraživanja, profesor Mario Feruci, međutim, ukazuje da je problem u tome što su katehini relativno nestabilni u sredini kao što su creva, tako da samo 20 odsto apsorbovane količine ostaje u ljudskom organizmu nakon varenja.

Naučnici zato pokušavaju da poboljšaju apsorpciju tih antioksidanasa.

Dodavanje limuna moglo bi pet puta da poveća količinu katehina koje apsorbuje ljudski organizam, dok se u slučaju čistog vitamina C apsorbcija povećava 13 puta.

Dejstvo koje se pripisuje limunu ne može se, međutim, pripisati i mleku, sa kojim Britanci obično piju čaj.

Istraživanje, čiji su rezultati objavljeni početkom 2007. godine u medicinskom časopisu „European Heart Journal”, pokazalo je da dodavanje malo mleka u čaj anulira njegovo pozitivno dejstvo na srce.

To istraživanje pokazalo je da proteini u mleku (kazeini) dolaze u interakciju sa čajem smanjujući u njima količinu katehina, što je suprotno dejstvu vitamina C, preneli su francuski mediji.


Glasajte protiv ovog postaGlasajte za ovaj post

Facebook comments:

  1. Nema komentara.
(neće biti objavljena)


  1. Za sada nema trekbekova.