Britanski naučnici tvrde da nije baš pouzdano da pijenjem velike količine vode poboljšavamo zdravlje. Naime, British Medical Journal je objavio istraživanje kojim se ruše prednosti pijenja velike količine vode, posebno teorija da dve litre dnevno sprečava oštećenje bubrega, smanjuje kilograme i povećava koncentraciju.
Dve litre dnevno štete zdravlju. To je marketinški trik proizvođača flaširane vode. Pijte onoliko koliko ste žedni. Jedino stare treba opominjati jer oni s godinama gube osećaj za žeđ. Engleski naučnici tako navode da količina vode koju dnevno pijemo zavisi od pola i uzrasta, ali i od ličnog osećaja žeđi.
- Piti osam čaša vode dnevno može biti čak štetno – tvrdi dr Margaret McCartney ističući da se u slučaju unošenja tečnosti treba najbolje rukovoditi individualnim potrebama. – Koliko ćemo piti ili jesti zavisi od toga čime se bavimo, kakav nam je metabolizam, koliko smo stari. Dakle, količina vode potrebna svakom od nas je različita – navodi dr McCartney.
SVE JE MARKETING
Takođe, stručnjaci navode da su mit o „zdravoj vodi“ osmislili proizvođači flaširane vode. To dokazuju podatkom da je u Velikoj Britaniji za deset godina potrošnja flaširane vode udvostručena. S druge strani proizvođači sepravdaju da se „pridržavaju preporuke Evropske agencije za sigurnost hrane“. Ali, analize nekoliko svetskih studija ukazuju da nema nikakvih dokaza koji bi govorili u prilog teoriji prema kojoj su oni koji piju osam čaša vode dnevno zdraviji.
OPASNA DEZINFEKCIJA
Pijenje vode, objašnjava dr McCartney, i kad nismo žedni može da oštetiti koncentraciju. Neka istraživanja čak govore da hemikalije koje se koriste za dezinfekciju boca imati dodatno štetan uticaj na zdravlje. Pijenje previše vode može čak uticati i na spavanje jer se u tom slučaju ljudi češće bude noću.
- Zabrinjavajuće je da previše vode može da izazove hiponatremiju, odnosno pad soli u organizmu i oticanje mozga. Upravo to dogodilo se glumcu Antonyju Andrewsu tokom proba za ulogu u West Endu – navodi dr McCartney.
ZAŠTO TREBA DA PIJETE PUNO VODE
- pomaže u mršavljenju, smanjenju apetita i jačanju metabolizma
- dobra prevencija glavobolje i nesvestice zbog dehidracije
- sprečava bubrežne i urinarne infekcije jer češće mokrenje brže eliminiše bakterije
- povećava koncentraciju
- nedovoljna količina vode isušuje kožu
ZAŠTO NE TREBA DA PIJETE PUNO VODE
- nema dokaza da poboljšava zdravlje
- može poremetiti san zbog čestog noćnog mokrenja
- može izazvati hiponatremiju, odnosno pad soli u organizmu
- ne ubrzava metabolizam i ne smanjuje apetit
- ne smanjuje bolesti bubrega
- ne povećava koncentraciju
Komentari